Základné a materské školy si v tomto roku prilepšili
Základné (ZŠ) a materské školy (MŠ) v Šali vstúpia do nového kalendárneho roka výrazne zmodernizované.
Ako vyplýva z materiálu predloženého na poslednom tohtoročnom
zasadnutí mestského zastupiteľstva, výrazne sa zlepšil technický stav
budov výmenou okien, zateplením, rekonštrukciou vykurovacích systémov a
sociálnych zariadení a celkovými rekonštrukciami, ktoré boli financované
prostredníctvom eurofondov.
„Modernizovalo sa zariadenie školských kuchýň. Zlepšilo sa vybavenie
škôl vnútorným zariadením a pokračuje skvalitnenie vybavenia škôl
výpočtovou technikou. Dnes takmer všetky základné školy majú dve
špeciálne učebne výpočtovej techniky a jazykové laboratóriá,“ uvádza
sa v správe spracovanej Spoločným školským úradom (SŠÚ) v Šali. Ako
sa však v správe ďalej konštatuje, na školách aj naďalej zaostáva
vybavenie modernými učebnými pomôckami, predovšetkým pre ich vysokú
cenu.
Mesto v priebehu letných prázdnin investovalo do rekonštrukcie svojich ZŠ a
MŠ viac ako 1,6 milióna eur (48.201.600 Sk). Za 431.521 eur (13 miliónov
Sk) bola napríklad zrekonštruovaná MŠ na Ulici 8. mája. Investícia
165.970 eur (päť miliónov Sk) putovala aj do opravy strechy a výmeny okien
na ZŠ s vyučovacím jazykom maďarským Petra Pázmánya. Okná vymenili aj
na ZŠ na Bernolákovej ulici, opravy sa robili aj na ďalších dvoch
základných školách a troch materských školách. Ako pred časom pre TASR
uviedol šaliansky viceprimátor Jozef Mečiar, mesto v tomto roku investovalo
do opráv škôl najviac financií od prechodu tejto kompetencie na samosprávu.
Ďalšie napredovanie opráv a rekonštrukcií nielen škôl, ale aj jedální a
stravovacích zariadení bude podľa jeho slov závisieť predovšetkým od
možností získať peniaze z eurofondov.
Podľa analýzy vypracovanej SŠÚ patrí k dosiahnutým pozitívam napríklad
i skutočnosť, že na niektorých školách funguje aj žiacky parlament,
ktorý sa sústreďuje na demokratickú súčinnosť učiteľov a žiakov.
Školy zároveň disponujú primerane vybavenými učebňami, výpočtovou
technikou, sú pripojené na internet, majú vlastné webové stránky a
aktívne sa zapájajú do viacerých projektov. K negatívam zasa patrí
nedostatočné odborné zabezpečenie výučby cudzích jazykov, problematické
správanie žiakov, vymeškané vyučovacie hodiny a stále nedostatočné
využívanie informačných a komunikačných technológií vo vyučovaní.
zdroj: TASR