Zlatica Gregorová Samospráva

V Šali zasadala komisia dopravy: Tibor Schlosser informoval o Dopravnom generele

V našom meste sa už niekoľko mesiacov reálne zaoberajú otázkou, ako optimálne vyriešiť dopravnú situáciu. Tá je viac ako nešťastná.

Ilustračný obrázok k článku V Šali zasadala komisia dopravy: Tibor Schlosser informoval o Dopravnom generele
Foto: Zlatica Gregorová

Denne ju zažívajú vodiči, čakajúci v nekonečných kolónach. Prejazd cez most z Veče do Šale znamená minúty navyše, čo na pohode cestujúcich iste nepridá. Kompetentní v meste aj preto prišli k záveru, že pôvodný Dopravný generel je nefunkčný a treba dať vypracovať nový strategický dokument. Ten by mal obsahovať všetky dôležité aspekty v doprave v našom meste.

Dopravný generel

Spracovanie dokumentu má na starosti dopravný inžinier Tibor Schlosser, ktorý predložil mestu postupy k získaniu dát. Pracovníci radnice osobne sčítali dopravu a občania sa mohli zapojiť aj do prieskumu. Ten mal priniesť azda najviac overených poznatkov priamo od účastníkov cestnej premávky, obyvatelia však veľký záujem vyjadriť sa neprejavili. Dokumentom sa zaoberali aj členovia Komisie pre územné plánovanie, výstavbu a dopravu pri MsZ v Šali. Pozvali aj hosťa-dopravného inžiniera.

Nepomohli

Podľa zverejnených informácií Tibor Schlosser na rokovaní komisie uviedol, že po prieskume automobilovej dopravy a statickej dopravy treba dokončiť anketový prieskum. Aktuálne dostali 350 vyplnených anketových lístkov. V najbližšej dobe dopravného inžiniera s tímom čaká spracúvanie prímestskej a železničnej dopravy. Dopravné spoločnosti vraj neposkytli potrebné podklady. Koncom roka 2019 chcú ukončiť aj plán parkovania v Šali, uvádza sala.sk.

Predstaničný priestor by mal byť pokračovaním modernizácie dopravy v meste a zároveň druhou etapou projektu „Cyklotrasa za zamestnaním do priemyselného parku“. V súčasnosti je priestranstvo pri železničnej aj autobusovej stanici rozčlenené a aj dosť nebezpečné. Na svete je už aj projekt riešenia tohto priestranstva. Autobusová stanica mala v budúcnosti stáť pred železničnou, aby odpadli zbytočné prechody cez frekventovanú cestu od vlaku k autobusom.

Parkovacie domy?

Čo sa týka vereného priestoru, centrum mesta Šaľa je podľa Tibora Schlossera, optimálne. Po rokovaní s vedením mesta však možno očakávať, že vodiči v týchto miestach budú musieť začať platiť parkovné. Pribudnúť by mali aj cykloparkoviská na odstavenie bicyklov.

Zorganizuje dopravu

„V diskusii odzneli zaujímavé informácie. Ministerstvo plánuje vypracovať strategický dokument – vysokorýchlostná železnica Nitra-Bratislava (160km/hod), cez Trnovec n/V a Šaľu. Pripravovaný Územno-dopravný generel (ÚDG) nebude vytvárať zmenu dopravy, navrhne organizáciu dopravy,“ informuje zápisnica z komisie. ÚDG má byť dokončený na jar 2020.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie