Problematické parkovanie v Šali: Niekedy víťazí bezohľadnosť
Demokraciu v doprave si vysvetľujú poniektorí vodiči doslova po svojom. Stoja na zakázaných miestach.
Výstavbou obchvatu nášho mesta sa vyrieši veľa, avšak nie úplne všetko. Mali by zmiznúť katastrofické prejazdy mestom, avšak aj samotní obyvatelia by mali priložiť ruku k dielu.
Zamedzenie prechodu chodcom
Častým problémom je svojpomocné budovanie vstupov do obytných domov alebo prevádzok z verejných komunikácií. Novovybudované vjazdy zvyknú presahovať povolenú úroveň pôvodného terénu a tak chodci ľahko prídu k úrazu. Nedodržaním predpisov vodičov musia práve chodci dávať dobrý pozor kadiaľ prechádzajú.
O tom, že sa množia sťažnosti na nekritické parkovanie našich spoluobčanov je známe. Problémov je viac. Parkuje sa všade a často aj priamo pred vchodom do budovy. Chodec je tak nútený obísť automobil priamo po vozovke, dúfajúc, že ho nezachytí okoloidúce auto.
Podľa policajných štatistík príslušníkov Mestskej polície v Šali len za posledné tri mesiace riešili vyše stovku priestupkov súvisiacich s cestnou premávkou – státie na chodníkov alebo trávnatom poraste. Situáciou sa zaoberali už aj členovia Komisie pre územné plánovanie, výstavbu a dopravu pri MsZ Šaľa.
Zakázané parkovanie
Na svojom zasadnutí si posvietili na neoprávnené využívanie vereného priestranstva, kedy sa napríklad chodník pre chodcov stáva tzv. nepovoleným parkovacím miestom. Členovia komisie odporučili mestu, aby preverilo „zábery ostatných verejných priestranstiev. Odporúča spraviť prehľad platených parkovacích miest a neplatičov. Komisia odporúča mestu, aby súčasťou žiadosti o parkovacie miesto, bolo čestné prehlásenie, že po uplynutí doby užívania, užívateľ sám požiada do 15 dní o predĺženie. Ak nezaplatí za parkovacie miesto, rozhodnutie o užívaní miesta bude zrušené. Komisia odporúča vrátiť sa späť k pomeru prideľovanie parkovacích miest 60 : 40, v prospech platených parkovacích miest,"uvádza sa v Uznesení zo zasadnutia Komisie.
Foto: ilustračné