V Šali rokovali o generele: V meste pribudnú sčítače dopravy, FOTO

Generel by sa mal venovať dynamickej aj statickej doprave, ktorú by mal riešiť koncepčne. V júni mesto urobí prieskum parkovania.

Zlatica Gregorová
Ilustračný obrázok k článku V Šali rokovali o generele: V meste pribudnú sčítače dopravy, FOTO
Zdroj: Mesto Šaľa

Vypracovanie dopravného generelu patrí medzi jednu z priorít šalianskej radnice na tento rok. Pred pár dňami sa k nemu zišli všetci kompetentní, aby dali svoje nápady dokopy. Najprv sa v meste zhodnotí stav dopravnej situácie.

„V priebehu budúceho týždňa pribudnú na desiatich miestach automatické sčítače dopravy. Tie budú počas ôsmich týždňov rátať vozidlá,“ informovala Erika Kollerová z Mestského úradu v Šali.

Dva prieskumy

Medzitým sa urobia dva dopravné prieskumy, do ktorých budú zapojení ľudia v teréne. „Vykoná sa prieskum parkovania, ktorý by sa mal realizovať 13. júna večer a v noci. Ľudia budú zapisovať evidenčné čísla vozidiel v každej časti mesta. Na ďalší deň sa bude robiť smerový dopravný prieskum,“ skonštatovala Kollerová. Výsledky automatického sčítania dopravy a prieskumu v teréne odborníci vyhodnotia, prvé výsledky by mali byť známe v septembri tohto roka.

Cieľom prieskumov je zistiť, koľko vozidiel prechádza mestom, do akej miery sú jednotlivé križovatky vyťažené, koľko áut parkuje na sídliskách i v uliciach, aj aká je migrácia áut z mesta a do mesta. „Výsledky z generelu poslúžia na analýzu statickej a dynamickej dopravy. Materiál ponúkne návrhy pre riešenie dopravnej situácie v meste,“ uviedla Kollerová.        

Chýbajú miesta

Súčasný dopravný generel mesta je zastaraný, tvrdí primátor Šale Jozef Belický. Podľa jeho slov ľudia nechcú za parkovanie platiť a nechcú ani dochádzať za autom na vzdialenejšie parkovisko. „V mestskej časti Veča máme jeden parkovací dom, ktorý nie je kapacitne naplnený. Napriek tomu vo Veči chýba tretina parkovacích miest,“ tvrdí primátor.

      

Poddimenzované parkoviská

Sídliskové parkovacie plochy, ktoré boli vybudované ešte za socializmu, sú poddimenzované. „Boli prispôsobené vtedajším normám a počtu áut. Dnes sa vyžaduje na jeden byt viac ako jedno parkovacie miesto. Parkovísk je málo a mesto má povinnosť zabezpečiť občanom, aby mali kde odstaviť svoje autá,“ skonštatoval Belický.

Zdroj: TASR/Dnes24.sk

Odporúčame