Obmedzenia na hrádzi pri Kráľovej: Pozor, s bicyklom tadiaľ prejdete teraz len ťažko!

Plánované úpravy povrchu hrádze skrížili šalianskym cyklistom plány. Vieme, čo je za tým.

Veronika Zeiselová
Ilustračný obrázok k článku Obmedzenia na hrádzi pri Kráľovej: Pozor, s bicyklom tadiaľ prejdete teraz len ťažko!
Foto: Veronika Zeiselová / Zdroj: Dnes24.sk

Prvé jarné lúče slnka vylákali ľudí von aj na bicykle. Prvá jazda okolo priehrady Kráľová priniesla pre mnohých nepríjemné prekvapenie. Zaborené kolesá bicykla a ťažkosti s jazdou.

Aj najlepší bicykel sa zaborí

Do redakcie sa nám ozval čitateľ Ďuri (33), ktorý sa nám posťažoval na zhoršené podmienky jazdy. „Zvykol som jazdiť okolo celej priehrady, ale teraz je to na tej strane z Veče veľmi náročné,“ vysvetľuje Ďuri. „Vysypali povrch malými kamienkami – okruhliakmi, do ktorých sa zaborí každý bicykel. Aj auto by sa tam zaborilo,“ posťažoval sa. „Predtým tam bol štrk – makadam, ktorý bol väčší a hlavne mal hrany. Kolesá sa nezabárali, dalo sa jazdiť,“ vysvetlil.

Povodie Váhu odpovedá

Pýtali sme sa v mene všetkých cyklistov na tieto zmeny aj zodpovedných. „Podľa projektovej dokumentácie VS Kráľová je koruna hrádze tvorená štrkopieskom. V rámci periodickej údržby v priebehu roku 2014 sa na ľavostrannej hrádzi zdrže lokálne opravovali výmole na korune hrádze doplnením štrkopiesku do pôvodného projektovaného stavu. Na doplnenie sa využil riečny materiál z toku Váh. Doplnením štrkopiesku nedošlo k zmene povrchovej úpravy koruny ľavostrannej hrádze,“ odpovedal nám Ervín Paradi zo Slovenského vodohospodárskeho podniku.

Zaujímalo nás aj, prečo zmenili typ štrku, ktorý bol na túto úpravu použitý. „Zásadnou skutočnosťou je len veľkosť frakcie, typ opevnenia nebol zmenený. Keďže nie je predpísaná presná frakcia, z ekonomických dôvodov sme použili miestny riečny štrk v prírodnom stave,“ vysvetlil Ervín Paradi. Cyklisti preto budú musieť byť trpezliví a prispôsobiť sa novým podmienkam.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame